frågor + svar om mina kameror

1. Vad använder du för kameror?

Svar: Använder två kameror, en digitalkamera och en systemkamera.
Digitalkamerans namn är Sony Cyber-shot DSC-W270 , den är röd och har 12.1 mp.
Kan verkligen rekomendera den kameran för dom som precis lärt sig att använda kameror.
Min systemkamera heter canon eos 1000d och den kan jag också rekomendera för dom
som håller på att bli intreserade av fotografi. Den har 10.1 mp och olika effekter.

2. Vad tycker du om att fota?

Svar: Oj, vilken svår fråga, men allt och möjligt om man säger så. Att fota detaljer är nog de
roligaste. Som närbilder. Att man inte ska förstå vad det är men ändå tycka att det är fint.
Vatten och natur är också ganska kul.

3. Fotar du varje dag?

Svar: Ja, nästan. Då jag har tid så brukar jag göra det. Varje dag får jag nya idéer om från vilka
vinklar jag ska fota, vad jag ska fota och hur jag ska utföra det.

4. Använder du photoshop?

Svar: Nej, det gör jag inte. Använder picnik.com då och då när jag vill fixa till effekterna på mina foton.
Har photoshop men jag tycker att det är extremt jobbigt. :s
När jag gör collage så använder jag picasa 3. Där kan man också fixa till effekter på photos men på picnik
är det ändå bäst att göra det, enligt mig.


 
Fotade detta bild för en stund sedan.
Canon eos 1000d.

Kommentarer
Postat av: Kristina L

Asså din blogg är bäst!

Fin och du är jätte bra på att fota.

Du borde bli fotograf elr nåt ;)<3

2011-01-10 @ 23:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0